dinsdag 27 januari 2009

Colin is geboren!

had maandag 19/01 al heel de dag voorweeën die maar niet echt opschoten.
's avonds zei ik tegen tom dat ie gerust mocht gaan werken dat het toch weer niets ging zijn.
Hij was goed en wel 5 min weg (rond 21u30) en mijn weeën werden krachtiger en om de 5 min ong.
Na veel gezaag van een paar vriendinnen (ik ging niet gaan) heb ik toch mijn schoonmoeder en tom gebeld.
Tom en ik zijn dan rustig vertrokken naar het verloskwartier om aan de monitor te liggen.
het was 23u30 als we toekwamen.
de vroedvrouw voelde en ik had 4cm toen.
Ze had de gyn gebeld en die zei dat ze na een uur nog eens moest kijken of er verandering was, zoniet moest ik naar huis.
na 45 min had ik al 5,5 cm een wee later was mijn water gebroken en had ik een goeie 6 cm. moest dus niet te ver meer gaan lopen.
Heb direct een epi gevraagd want het was al een vermoeiende dag geweest.
Epi gekregen, en als ze dan voelde zat ik aan 8cm.
Het was ondertussen al dinsdag 20/01 ong 2u30
2 weeën later kreeg ik een drukkend gevoel naar onder en als ze voelde had ik 9,5cm (epi werkte nog niet volledig).
Dan zijn we verhuisd naar de verloskamer en na 5 keer duwen en een kleine knip was hij er!

Colin 3270 gr en 51cm...
geboren om 2u45 op dinsdag 20/01/09

1 opmerking:

Marleen zei

proficiat met jullie kleine spruit